RSS

4 razloga zašto vaše poslovanje ne daje rezultate!

12 stu.

Ovaj scenarij nam je svima poznat: trudim se iz petnih žila proizvesti i reklamirati svoj proizvod  – trošim i gomilu novca, truda i vremena ali uzalud: ako tko štogod i kupi, nije dovoljno da pokrijem sve veće ulazne troškove. Na kraju dana, nisam zaradio ništa. Zašto je tako? Evo tri najvažnija razloga za neuspjeh vašeg poslovanja:

1. Nemate plan djelovanja

Dijagnoza:  Nemate plan. Jednostavno, nastupate stihijski. Smatrate da ne treba misliti unaprijed – tržište je ionako nepredvidivo, pa nema potrebe bilo što planirati. Zato i ulažete stihijski, nastupate izvansezonski i nudite tamo gdje potražnje nema. Istraživanje tržišta također niste proveli, pa niti ne znate što vaš kupac treba, želi i što zapravo misli o vašem proizvodu. Nudite jer vam se u datom trenutku čini korisno, i isplativo, a pri tom ne mislite na dugotrajne posljedice.

Primjer: Kupili ste od stranog uvoznika nekoliko paketa artikala koji su se ove godine prodavali izuzetno dobro. Potaknuti ovogodišnjim uspjehom NISTE se raspitali kako je prodaja išla u drugim zemljama i kako se s ovim proizvodom nose drugi naši uvoznici. Ne zanimaju vas rezultati prodaje kod nas od prije nekoliko godina? Ne, vi ste uložili i kupili pun šleper. Nakon plaćenih troškova uvoza i skladištenja, shvatili ste da je tržište nezainteresirano – vaš proizvod više nikog ne zanima – trend je prošao. Ostali ste dužni, u trošku, a ako ste maleni, vjerojatno je ovo i vaša posljednja investicija prije nego budete morali zatvoriti tvrtku.

Rješenje: Planirajte. Uskoro objavljujemo niz izuzetno kvalitetnih predavanja upravo na tu temu. Predavanja su s 3. Brand manager susreta poduzetnika i u detalje pokrivaju planiranje poslovanja i marketinga. Na njima ćete naučiti kako pozicionirati svoj marketing, kako planirati poslovanje i kako složiti reklamnu kampanju koja ne samo ima smisla, nego i daje vrhunske rezultate!

2. Percipirana vrijednost i vrijednost proizvoda su vam u raskoraku.

Dijagnoza: Vaš proizvod nije dobro pozicioniran. Jednostavno, nemate kvalitetan proizvod, ili on ima previsoku/prenisku cijenu da bi potakao ljude na kupnju. Prilikom formiranja cijene uvijek imajte na umu da je ona u razini kupovne moći vaših kupaca. Ne previsoka, ne preniska, nego upravo onolika koliko kupci smatraju da vaš proizvod vrijedi. Vodite računa pri tom da je s vašim proizvodom sve u redu – nema tog marketinga koji vas može zaštititi od ljutitih kupaca koji se nakon uporabe vašeg proizvoda osjećaju prevarenim. Sjetite se, i ovo uvijek ponavljam: kupac će u vašoj pizzeriji pojesti samo jednu lošu pizzu. Nakon toga ide dalje (i pritom o vama priča okolo).

Primjer: prodajete nakit već dugi niz godina. Budući da je cijena zlata porasla, prisiljeni ste vaše zlatno prstenje nuditi po većim cijenama. Sve vas ovo stavlja visoko iznad domašaja trenutnih kupaca. U podizanje percipirane vrijednosti vašeg prstenja ne ulažete, nego ga nudite kanalima koji su vam trenutno najpristupačniji, ne misleći pritom da ti isti kanali ciljaju srednji sloj pučanstva. Rezultat: premda je marketing kvalitetan, on i dalje doseže samo one koji ne mogu kupiti vaš nakit.

Rješenje: Trebalo bi izvršiti rebranding. To iziskuje znatne napore, troškove i novu marketinšku strategiju. Ovo svakako možete pokušati i sami, ali evo prijedloga: Marketing prepustite profesionalcima. Svi savjeti na mojim stranicama tu su da vas usmjere i educiraju, kako biste razumjeli složenu problematiku marketinga. Ipak, to ne znači da ste spremni voditi složenu marketinšku kampanju. Jednako kao što ja ne znam raditi vaš posao, niti vi nemate znanja za optimalno reklamiranje vlastitih proizvoda i usluga. Prepustite, dakle, meni ili drugim agencijama da vode vaš brand i marketing, dok vi budete obavljali znatno važniji posao: brigu o kvaliteti vašeg proizvoda. Na taj način ćete biti sigurni da se i marketing i proizvodnja provode na najbolji mogući način.

3. Imate previsoke ulazne troškove

Dijagnoza: “Nakon što se sve zbroji i oduzme, ništa mi ne ostane.”, govorite pravdajući se. Onda nešto nije u redu s vašim proizvodnim procesom. Proizvodni proces koji je toliko skup da nakon prodaje ništa nemate u džepu nije optimiziran, niti usklađen s marketingom i prodajom. Uzmite dakle, svaki stadij vašeg proizvodnog procesa i rastočite ga na elemente: svaki element pokušajte učiniti jeftinijim i bržim. Vodite pri tome računa da vaš proizvod ne gubi na kvaliteti.

Primjer: ako je potrebno promjenite dobavljača – ukoliko je ista sirovina drugdje jeftinija (uz iste ili slične  uvjete), nema razloga da ovdje trošite više nego li je potrebno. Također, pogledajte da li bi investiranje u kvalitetnije alate popravilo vašu situaciju – bolji tokarski stroj, moćniji traktor ili brže računalo značili bi da u manje vremena možete obaviti više posla.

Rješenje: nemojte se bojati investirati u vlastito poslovanje. Ponekad ćete trebati steći dodatna znanja za usavršavanje, ali na sve to gledajte kao dugoročnu dobit. Kratkoročno ćete možda trebati platiti za edukaciju, ali dugoročno stječete potrebna znanja koja vam pomažu donijeti dobre odluke, kojima ne samo štedite, nego i zarađujete.  Poslovno učilište Filaks tako organizira niz edukacija za poduzetnike, i to po izuzetno niskim cijenama. Tu možete steći vrijedna znanja i upoznati druge poduzetnike, te učiti i iz njihovog iskustva! Također, niz drugih proizvođača na policama drže proizvode koji vam mogu pomoći ubrzati, poboljšati ili pojeftiniti proizvodnju. Kupnjom njihovih proizvoda uštedjet ćete vrijeme i novac.

4. Rasuli ste se

Dijagnoza: Da biste pokrili što veći segment tržišta, odlučili ste nuditi široku lepezu proizvoda. Ako prodajem svašta, svatko će i kupiti, mislite. Ipak, istina je nešto drugačija. Kao prvo, imati mnogo kvalitetnih proizvoda iziskuje mnogo vremena. Najvjerojatnije VIŠE vremena nego što ga vi imate. Nadalje, iziskuje detaljno poznavanje tržišta za svaki od proizvoda koje nudite. Opet, vjerojatno VEĆE znanje nego li što ga vi trenutno posjedujete. Konačno, kvaltitetna distribucija svih vaših proizvoda u konačnici najvjerojatnije otpada na više distributera, od kojih svaki traži VEĆU količinu nego li vi možete proizvesti, i to sve po različitim cijenama i uvjetima.

Bez daljnjega, ovo znatno komplicira vaše poslovanje. Najvjerojatnije ste sami zaposleni u vašoj tvrtci. Ili to ili imate tek nekoliko zaposlenika. Nekoliko proizvodnih linija uz kvalitetnu proizvodnju, marketing, distribuciju i knjigovodstvo zahtjevaju barem nekoliko puta više zaposlenika od broja kojim trenutno raspolažete – to u konačnici znači višestruko veće troškove. Ukoliko niste velika tvrtka i ukoliko nemate kapital i tržište spremno kupiti vaš proizvod (tj. ukoliko nemate izgrađenu tržišnu prisutnost), sve je ovo veliki i nepotrebni trošak koji će vas u konačnici progutati. Ubit ćete se od posla, a proizvoditi u najmanju ruku prosječne proizvode po previsokim cijenama (koji se dovoljno ne prodaju) , ili pak nekvalitetne proizvode koje malo tko kupuje.

Rješenje: odaberite nišu. U svom video predavanju, koje će uskoro biti dostupno, govorim detaljno o problematici specijalizacije i o tome kako je bitno da se naš rad i proizvodnja fokusiraju na što manju lepezu proizvoda. Pri tome dajem i konkretne primjere. Što se prije opredjelimo za konkretniji proizvod, to ćemo bolje, brže, kvalitetnije i jeftinije proizvoditi, a to znači i uspjeti u poslovanju.

Naravno, postoji još dugi niz razloga koji vaše poslovanje mogu dovesti do ponora, ali ovo su neki od najvažnijih. Pratite nas i dalje i ugodan vam svima još jedan radni tjedan!

Jurica Dujmović
Brand manager

Oglasi
 

Oznake: , , , , , ,

4 odgovora na “4 razloga zašto vaše poslovanje ne daje rezultate!

  1. kadak je skup

    12 Studeni, 2012 at 7:31 am

    Postovani. kada je tocno skup (24.9.2012.???

     
    • Jurica Dujmović - brand manager

      12 Studeni, 2012 at 9:12 am

      3. Brand manager susret poduzetnika je završio, ali radi se o snimkama predavanja koja ćemo distribuirati u video i audio formatu.

       
  2. kadak je skup

    14 Studeni, 2012 at 5:40 pm

    Da li je seminar 24.11.2012?

     
    • Jurica Dujmović - brand manager

      14 Studeni, 2012 at 6:01 pm

      3. Brand manager susret poduzetnika je završio. Dakle, ne radi se o seminaru koji će biti uživo, nego se radi o snimkama predavanja koja ćemo distribuirati u video i audio formatu.

       

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

 
%d bloggers like this: